Jag – den lilla obetydliga kunden


….där hände det igen! Jag, den enskilda kunden, känner mig kränkt och illa behandlad av det stora mäktiga företaget! Som en liten lort utan egenvärde. Men kära storföretag, hur skulle ni överleva utan alla små lortar som jag? Om ALLA försvann? Nä, å jag är i alldeles för stort beroende av just ert företag så jag får finna mig i att bli behandlad på detta sättet eller skaffa mig ett annat levebröd!!

Det började med att jag hade tänkt byta från min enskilda firma till mitt AB som kund. Sagt och gjort, jag loggar in och tar mig med ett antal klickande fram till det ställe där jag kan ändra kreditkort. MEN där stöter jag på patrull.

För att ändra organisationsnummer så krävs det att jag kontaktar företaget direkt. Ja ja… men det fanns ju en länk, jag följer den. (Bilderna nedan går att klicka upp till större så att ni kan se hur de ser ut, om ni vill….)

 

Loggar in.

Kommer till denna ruta, där jag följer länken nertill eftersom det står att jag ska göra det.

Då hamnar jag här.

…och sedan här….

…vidare hit…. och jag klickar en gång till…

Då jag till slut väljer nedersta länken, det står ju kontaktmöjligheter.
Men den möjligheten är bara textad, inte länkad. Så ja… till mitt problem, hur hittar jag den där chatten som ska finnas 24 timmar, 7 dagar i veckan????

 

…efter ytterligare klickande hittar jag i alla fall företagets Twitterlänk. Alltid något så då skriver jag mitt problem till dem den vägen. Men där vill jag inte vara helt öppen med mitt ärende eftersom det rör mitt företags orgnummer. Mitt problem handlar ju om att jag inte hittar chat-supporten. Men DET är svårt att förstå… eller har de direktiv om att inte ge ut den infon i första hand?

 

Cicci Wik – Forshaga‏ @cvea

@AdobeCare How do I find your chat support? It says that you have a 24/7 chat support but I can´t find it?

 

 

Svar till @cvea

Hi Cicci, how can we help you? Do you need assistance with an Adobe account or product issue? Please provide details for this. ^SV

 

 

Cicci Wik – Forshaga‏ @cvea

Svar till @AdobeCare

I want contact with support for payment and invoices. FAQ says I have to contact them and the only way is to chat. But where? Link?

 

 

Adobe Customer Care‏ @AdobeCare

Svar till @cvea

Hi Cicci, here is the link to start a chat support with our support team related to Payments & Invoices: https://adobe.ly/1gXBlbs  Thanks! ^JA

Översätt från engelska

 

Cicci Wik – Forshaga‏ @cvea

Svar till @AdobeCare

This does not help me. I get to click several times but the 24/7 chat support is nowhere. I do not want to answer questions, I want to chat

 

 

Svar till @cvea

Hi, please refer the link to know how to get invoice from your Adobe ID https://adobe.ly/1fxRPHl .^RS

 

 

Cicci Wik – Forshaga‏ @cvea

Svar till @AdobeCare

That is NOT my problem, my problem is that your chat support is hidden! To solve my problem I have to contact you, but not on twitter!!!

 

Svar till @cvea

Can you provide some more information on your concerns? We’re here to help.^RS

 

Svar till @AdobeCare

If my problem will be solved, I have to contact Adobes payment support. But where is the chat 24/7? I can´t find it?

 

Svar till @cvea

You can get support here: https://adobe.ly/1yxQqSG  and also you can call us 0858536692.^RS

 

 

Alltså, allvarligt talat! Varför inte skriva ut telefonnummer så att jag som kund kan hitta det när det står att jag måste kontakta dem för att få mitt ärende gjort????????

Det är likadant överallt känns det som. Den enskilde individen är inte viktig alls och kan ignoreras och bör undvikas. Det är ju bara att se på bankerna och även telefonoperatörer för att nämna några. De vill inte ha kundkontakt om det går att undvika! Definitivt inte direktkontakt!!

Ska man ringa och prata med någon som privatkund hos Telia, Tele2 eller banker så ska det försvåras. Automatröster som uppmanar en att trycka det och trycka det innan man till slut får vänta i telefonkö!! Med plats 47 eller något!!!

 

Lämna en kommentar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *