0 0
Read Time:2 Minute, 54 Second

I söndags körde jag Jonatan, Ruben och en kompis till den senare till Kil. De tog tåget till pappa Håkan i Göteborg. Undrar om de ordnar ett foto med lillasyster? Det skulle vara kul att ha det…

Ruben fick med sig sin ”Boken om mig” och ett foto på sig själv. Vi hjälptes åt att hitta en bra bild på honom att sätta som omslag och vi har redigerat in bilder och text ihop.

För ett tag sedan köpte jag en apparat man kan göra böcker med. Det blir hårdplast som omslag och en plastspiral som bokrygg. Den använde vi för att göra en riktig bok av ”Boken om mig”. Vi blev riktigt nöjda faktiskt.

Jonatans leg har gått ut men konduktören frågade inte efter det när han åkte ner. Vi får hoppas att de inte ser att den gått ut så han får åka hela vägen hem.

Själv ska jag upp tidigt i morgon bitti och ta bussen till Karlstad och sedan tåget till Lund. Miljö och Hälsadagarna ska vara där i år och jag sitter just nu och skriver på mitt nya tangentbord som jag köpt till min bärbara mini-pc. Tänk va bra det är med tekniken! Jag gillar tekniska prylar, är nog lite nördig… 😀

Det brukar vara både jobbigt och roligt att vara med på konferensen. Man lär sig alltid mycket nytt och samtidigt måste jag tänka på att ta bilder och anteckna och spela in rätt föreläsningar så att jag har texter till tidningen sedan.

Tommy och jag var in till Karlstad och köpte tangentbordet och vi tog en sväng in på Gengåvan när vi ändå var där. Jag går till kläder och Tommy till böckerna. Sedan tar vi en gemensam runda och tittar på möbler och andra prylar. Så gör vi varje gång…

Nu har jag provat det här tangentbordet och det funkar ju riktigt bra! Mini-pc ska få laddning så att jag kan använda den på tåget i morgon och så ska jag ta och packa så att jag har det gjort!

När jag hade lämnat grabbarna i Kil i söndags åkte jag hem och så packade jag, Tommy och Matilda in oss i bilen och åkte söderut mot Tibro. Christer fyllde år och han hade ingen aning om att vi var på intågande!! 🙂

Först pausade vi i Sjötorp och tog en hundpromenad där utmed kanalen. Båtarna var på väg in i Göta kanal och ut i Vänern. Det är rätt fantastiskt att se, hur vattnet fylls på och kommer i samma nivå som steget ovanför eller töms ur för att hamna i nivå med steget nedanför.

När vi kom till Klarinettgatan i Tibro svängde vi in där och ringde. Det brukar vi ju göra så Christer förväntade sig att få höra födelsedagssång i telefon. Vad han inte förväntade sig var att det skulle höras en biltuta i luren också och att den närmade sig så att även andra öret, det utan telefonlur kunde höra den…

Så kul att överraska!!! Hahahaha! 🙂 Det vill jag göra fler gånger!

Vi fick en myskväll med familjen Wik  och såg en superbra film med Sandra Bullock i huvudrollen!

Dagen efter vaknade vi och tog frukosten på deras fina altan, väntade tills Charlotte kom hem och sedan åkte vi i sakta mak hemöver… Handlade nyttigt och onyttigt på Jula i Skara först och hamnade i Hällekis, på en mysig camping innan vi åt middag i Mariestad…